We hebben de meest gestelde vragen (FAQ) voor je op een rij gezet.

  • Corona virus

    Een speciale FAQ m.b.t. het Corona-virus houden we hier bij:

    Als reisagent vervullen wij onze zorg-plicht en daarom proberen wij onze boekers zo goed mogelijk op de hoogte te houden wat betreft de ontwikkelingen van het Corona virus en het effect op de geboekte kitesurf vakanties.
    Wij willen alle (nieuwe) boekers met klem verzoeken de adviezen van het RIVM en de Nederlandse overheid alsmede de overheid van het land waar je naartoe op vakantie gaat, nauwlettend in de gaten te houden. Dat kan op nederlandwereldwijd.nl / de website van de rijksoverheid.

    De (annulering-)voorwaarden van de uitvoerende partners (accommodaties, surf-centers) zijn zoals altijd ten alle tijden van toepassing op alle boekingen. Over het algemeen geldt dat zij afwijkende maatregelen en regelingen hebben tijdens deze pandemie. Hierover lees je op deze pagina meer.

    In deze FAQ kun je afwijkende voorwaarden en vooral aanvullende informatie vinden met betrekking tot jouw vakantie en het Corona (COVID-19) virus.

    DAKHLA
    Voor boekingen met een verblijf in tijden dat er niet gereisd kan worden door COVID-19, geldt dat deze uitgesteld kunnen worden zonder extra kosten. Uitstellen (data wijzigen) gebeurt uiteraard op basis van beschikbaarheid.

    Wanneer er nog geen datum gekozen kan worden, wordt er een voucher verstrekt met een geldigheid van een jaar (je kunt dan op een later tijdstip naar Dakhla op vakantie, uiteraard ook op basis van beschikbaarheid in het desbetreffende hotel(-s)).
    Indien je wil annuleren, maar geen voucher wenst, houdt dan rekening met annuleringskosten. Raadpleeg jouw annuleringsverzekering (en/ of evt. reisverzekering) voor tegemoetkoming van deze kosten. Let op, vrijwel geen enkele verzekering doet aan tegemoetkoming van kosten als deze gemaakt worden als gevolg van een pandemie.

    VLUCHTEN NAAR DAKHLA
    Via de website en social media kanalen van Royal Air Maroc (de uitvoerder van vluchten van Nederland en België naar Dakhla, kun je wijzigingen in vliegverkeer bekijken.
    Helaas heeft Marokko sinds maart 2020 meermaals het luchtruim voor toerisme gesloten. Royal Air Maroc werkt met vouchers en in sommige gevallen kun je jouw geld terugkrijgen.
    Via de website van Royal Air Maroc kun je hier een beroep op doen. Ook kun je mailen naar callcenter@royalairmaroc.com 

    Over het algemeen gelden er inreisbeperkingen naar Dakhla. Houd rekening met het moeten kunnen overhandigen van een vaccinatie bewijs alsmede een negatieve PCR test niet ouder dan 72 uur.

    VOORWAARDEN DAKHLA VANAF DAT ER WEER GEVLOGEN WORDT
    Dakhla Attitude Group laat weten: “Our cancellation policy which will be applied from the resumption of the flights and the end of the effects of the pandemic on travel:”

    No Show ( (Not present on the arrival day)
    100% will be charged
    Less than 7 days prior to the arrival date
    100% will be charged
    8 à 15 days prior to the arrival date
    50% will be charged
    15 days prior to the arrival date
    0% is charged

    Nb: De hotels in Dakhla doen er alles aan, om Dakhla een veilige vakantie bestemming te laten zijn. Je kunt hier alles lezen:
    https://dakhla-attitude.ma/covid-19/

     

    ESSAOUIRA (MA)
    Onze partners in Essaouira hebben ons laten weten zo flexibel mogelijk te handelen bij gedwongen annuleringen. Er wordt gekeken naar het verplaatsen van de vakantie (re-book) of het verstrekken van en voucher welke een jaar geldig is.
    Voor informatie omtrent vluchten naar Marokko, zie Dakhla.

    TARIFA en HUELVA REGIO (SPANJE)
    Bekijk de website nederlandwereldwijd.nl om te bekijken welke reisbeperkingen er gelden voor jouw vakantie naar Spanje.
    Wanneer Tarifa open is voor toerisme gelden er vaak nog maatregelen zoals het verplicht dragen van een mondkapje in winkels en openbare plekken. In de straten van Tarifa, in winkels en andere openbare plekken, is het dragen van een mondkapje verplicht. Houd deze website in de gaten voor het laatste nieuws omtrent Corona in Spanje en reizen van/naar Spanje: https://www.spanjevandaag.com/
    Een andere handige website is die van de overheid van de deelstaat Andalusië waar je kunt bekijken van welk besmettingsniveau in welk deel van het land sprake is middels een “Mapa de Covid”.

    Je krijgt, wanneer je boekt in tijden van de pandemie, geen restitutie van de reissom. Je kunt je boeking indien mogelijk verplaatsten wanneer er niet gereisd kan worden (wanneer de grenzen gesloten zijn). Bij Huelva (the KiteFinca) kun je onder specifieke voorwaarden wel een restitutie van de reissom krijgen.

    REGIO ESPOSENDE (PORTUGAL)
    Bekijk de website nederlandwereldwijd.nl om te bekijken welke reisbeperkingen er gelden voor jouw vakantie naar Portugal.
    Wanneer je jouw verblijf (en eventuele lessen/ volpension) boekt bij onze partners in Portugal, gelden er strikte annulering-voorwaarden. Je krijgt wanneer je boekt in tijden van de pandemie, geen restitutie bij annulering omwille van Corona.

     

    SRI LANKA
    Vanaf 1 augustus 2020 opent Sri Lanka haar grenzen weer voor toerisme.
    Iedereen (groepen, gezinnen, solo-reizigers) is welkom. Een visum is verplicht. Om deze aan te vragen moet je de boeking bevestiging hebben van een “Certified Accommodation”. Onze accommodaties zijn officieel verklaard. Daarnaast moet je een return-ticket hebben en een geldige reisverzekering. Wijzigingen voorbehouden.

    Meer informatie/ op de hoogte blijven? Raadpleeg het ministerie van Buitenlandse Zaken.

    BRAZILIË
    Onze partners in Cumbuco en in Ilha do Guajirú hebben hun Pousada deuren geopend voor toerisme. Houd rekening met geldende restricties en maatregelen. Wanneer het besmettingsniveau in een land (sterk) toeneemt, neemt het land zelf en onze Nederlandse overheid vaak snel nieuwe maatregelen. Denk aan een quarantaine plicht bij thuiskomst of naast een vaccinatie-bewijs ook een negatieve PCR test kunnen overhandigen. Op de website Nederlandwereldwijd.nl kun je de laatste informatie en adviezen vinden.

    NEDERLANDERS op vakantie in tijden van de pandemie
    Was je van plan om op vakantie te gaan? Op www.nederlandwereldwijd.nl staan de laatste reisadviezen voor de diverse kitesurf vakantie bestemmingen.

    Voor boekingen bij ons reisagentschap geldt ten alle tijden dat de boekingen op eigen risico zijn. We informeren je met de meest actuele informatie en delen onze algemene voorwaarden met je wanneer je een boeking maakt. De voorwaarden van de uitvoerende partij (bijvoorbeeld: het hotel waar je verblijft of het kite-camp waar je lessen en een kamer hebt geboekt) zijn ten alle tijden van toepassing. Deze kunnen afwijken omwille van de pandemie. Je kunt ons ten alle tijden vragen, welke voorwaarden van toepassing zijn en wat het huidige reisadvies is. We zijn ten alle tijden transparant, eerlijk en duidelijk.

    Rechten en plichten
    In deze zeer buitengewone en uitdagende omstandigheden voor de reisbranche worden er nieuwe, passende afspraken gemaakt voor reizen. In een normale situatie krijg je bijvoorbeeld je geld terug van een vliegtuigmaatschappij wanneer deze ‘in gebreke is’ = niet vliegt terwijl het vliegtuig in theorie kan opstijgen. Echter kan het vliegtuig om veiligheids(gezondheids-)redenen nu niet vliegen. Veel maatschappijen hebben maatregelen genomen om hun klanten tegemoet te komen.
    Zo hebben ook veel hotels, B&B’s en hostels dat gedaan: maatregelen nemen om hun (toekomstige) gasten zo goed mogelijk tegemoet te komen.

     

    Wij doen er alles aan om de afhandeling van vragen en annuleringen zo goed en duidelijk mogelijk te laten verlopen. Daarbij staat onze zorgplicht centraal en hopen wij op begrip, geduld en vertrouwen.

     

    Outbound Kitetravel, December 2021.


     

    Ouder nieuws maar nog steeds van toepassing: 

    Wij hebben van de consumentenbond vernomen dat pakketreizen (e.g. groepsreizen) een alternatief mogen bieden voor de reis en dus de reis mogen omboeken/ verzetten.

    Van de SGR hebben wij vernomen dat wanneer verblijf (en vervoer) niet door kan gaan je een voucher toegekend mag krijgen om de vakantie op een later moment alsnog te kunnen verzilveren.
    Ook geeft de ANVR/ SGR aan:
    “Onder deze zeer bijzondere omstandigheden kan redelijkerwijs niet veracht worden dat de reissom wordt terugbetaald: natuurlijk zouden hotels e.d. in principe kunnen leveren maar ze mogen (kunnen) niet leveren omdat de reiziger het land niet in kan komen. Dat is overmacht in deze enorme ramp dat het nieuwe Corona Virus ook met zich meebrengt.
    Wanneer een reisorganisatie failliet gaat, kun je geen enkele vergoeding of compensatie meer krijgen, vandaar dat in deze uitzonderlijke tijden uitzonderlijke voorwaarden gelden”.
    Toevoeging 2 april: De consumentenbond heeft gepubliceerd dat wanneer het hotel niet bereikt kan worden (bijvoorbeeld door een inreisverbod) er geen recht is op restitutie. Een voucher kan dan ook een mooie oplossing zijn.
    Toevoeging 13 mei: Brancheorganisatie ANVR raadt aan om reizen tot 18 juni 2020 in ieder geval uit te stellen/ niet te boeken. Reizigers die al hadden geboekt en aanbetaald, hoeven geen restant-betaling meer te doen indien dit nog open staat en hebben recht op geld terug: In plaats van de reissom te vergoeden bij een geannuleerde pakketreis, vragen ANVR-reisorganisaties reizigers de reis om te boeken of een voucher te accepteren. Dit om te voorkomen dat reisorganisaties in de financiële problemen komen.

    ‘Landen die een inreisverbod hebben ingesteld voor reizigers uit Nederland, maakt het reizen naar die bestemming effectief gezien onmogelijk. Maar als de pakketreis door de reisorganisator vanuit zijn kant feitelijk kan worden uitgevoerd (vlucht, hotel en eventueel andere onderdelen van het pakket zijn beschikbaar en theoretisch uitvoerbaar), maar de bestemming ontzegt de toegang, geeft geen visa af of anderszins. Dan ligt het feit dat uiteindelijk de reis praktisch gezien niet kan worden gemaakt, niet in de invloedssfeer van de reisorganisator. Dit betekent dat de reiziger de reis niet kosteloos kan annuleren en dus geen recht heeft op terugbetaling van de reisorganisator.’

    bron: consumentenbond.

     

  • Waarom boeken via Outbound Kitetravel? Boeken kan ik toch net zo goed zelf doen?

    Een boeking bij Outbound is een boeking bij een deskundig & gespecialiseerd kitesurfreisbureau: jouw vakantie is bij ons in goede handen. Wij regelen de boeking met gemakkelijke, Nederlandse correspondentie. En, zonder extra kosten zoals AirBnB die rekent voor schoonmaken bijvoorbeeld. Wij hanteren dezelfde prijzen als onze partners -de hotels en scholen, waar wij mee samen werken-.
    Boeken bij ons is dus niet duurder maar wel gemakkelijker.

    Wil je een groepsreis? Of wil je een rustige vakantie met het gezin? Ga je alleen op reis, met je vriend(-in) of met een groepje vrienden? Wil je kitesurflessen volgen? Materiaal huren? Alles is mogelijk! 

    Wij staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden en een passende reis te realiseren.

    Outbound Kitetravel:
    Gemakkelijk. Duidelijk. Eerlijk.

    Meer lezen? Lees “Waarom Outbound“.

  • Wat kan ik boeken bij Outbound Kitetravel?

    Je kunt bij ons accommodaties boeken op de beste spots over de hele wereld: van villa tot tent & van appartement tot hotel.
    Wij zijn ervaringsdeskundigen en weten dus alles over de bestemmingen die wij bieden.
    Of je nu beginner bent, met je gezin afreist of (ver) gevorderd, we hebben een geschikte bestemming en passende accommodatie.

    Naast accommodaties kun je bij ons ook kitesurflessen, huurmaterialen en andere sporten boeken zoals yoga- en surflessen.

    Tot slot bieden we ook transfers aan: we regelen dat jij van hotel naar hotel kunt reizen -of van vliegveld naar hotel!

  • Hoe kan ik boeken bij Outbound Kitetravel?

    Bij ons boeken kan op meerdere manieren!
    De stappen die we doorlopen bij de organisatie van jouw vakantie of reis, lees je hier.

    De meest makkelijke en veel voorkomende manier van boeken is door het sturen van een (aan-)vraag via het formulier in de side-bar, wanneer je op een van onze bestemmingen zit te kijken.
    Je ook het formulier op de pagina gebruiken, wanneer je al weet in welke periode je weg zou willen.
    Nadat we jouw aanvraag ontvangen hebben, sturen wij een offerte en geven wij antwoord op de eventuele vragen. Wanneer deze akkoord is binnen de gestelde termijn, kunnen we de boeking doorzetten en gaan we alles rond maken zodat jij je zorgeloos kunt gaan voorbereiden op jouw kitesurf trip!

    Een afspraak maken kan ook! Dit kan telefonisch of in Alkmaar ons flex-kantoor. Je kunt dan ook een boekingsaanvraag doen, een boeken maken of gewoon even op consult voor tips en advies.

    Meer informatie over het boekingsproces en de factuur lees je in onze algemene voorwaarden en bij hoe het werkt.

    Je kunt ons trouwens ook een social media bericht sturen via instagram, facebook of whatsapp. Zet daarin jouw wensen en voorkeuren waarna wij jou een advies met eventuele passende offerte toesturen voor jouw kitesurf trip! Bekijk hier onze facebook en instagram!

  • Hoe is Outbound Kitetravel ontstaan?

    Bereid je voor op een lang verhaal. Het opzetten van een specialistisch kitesurf reisbureau, ging niet van de een-op-de-andere dag.

    Wij zijn na het bezoeken van diverse kitespots over de wereld in 2014 naar Dakhla afgereisd.
    De gastvrijheid, de super condities van de spot en de talloze mogelijkheden voor activiteiten hebben indruk op ons gemaakt.
    Wij waren dan ook super stoked dat de eigenaren een samenwerking met ons aan wilden gaan.
    Lees hier hoe dat ging.

    Hieruit is ons kitesurf reisbureau ontstaan. Voor Dakhla Attitude, PK25 Dakhla en WestPoint Dakhla organiseren wij de (Nederlandstalige) boekingen voor een onvergetelijke reis naar deze bijzondere plek in de Sahara. Daarnaast hebben wij nog veel andere locaties over de hele wereld waar wij zelf een oprechte stoke voor hebben. Alle accommodaties, kitesurflessen en activiteiten die je bij ons boekt, boek je direct zonder onnodige kosten, maar met het gemak van Nederlandse correspondentie .
    Dit komt dankzij het feit dat wij representative zijn voor onze bestemmingen; wij werken dus niet alleen samen maar ook voor onze partners.

    Bekijk het hele aanbod hier.

    Meer weten over de mensen achter Outbound en onze missie & visie? Kijk dan even bij Waarom Outbound.

  • Prijzen + wat is er inbegrepen bij die prijs?

    Omdat wij diverse accommodatie typen aanbieden, hebben wij icoontjes geplaatst zodat je kunt zien wat er inbegrepen is en wat de mogelijkheden zijn.

    Je kunt voor onze bestemmingen over het algemeen het volgende verwachten:

    Dakhla Attitude & WestPoint & PK25 hotel Dakhla:
    Deze prijzen zijn inclusief: Schoonmaak (eens per 1-2 dagen), bedlinnen, handdoeken, ontbijt lunch en diner van het buffet of geserveerd (volpension), water bij de maaltijden (en re-fill met eigen fles), parkeerplaats, airport-transfers, wavespot/ lagune transfers, WiFi.

    De prijzen zijn, zowel hoog- als laagseizoen exclusief:

    Storage fee (kluis voor je gear en assistentie + service op de spot) á 9euro per persoon per dag (Attitude + PK25). Nieuwe flessen water & het Kerst + Nieuw-jaar diner-fee

    Sal Rei appartementen, Boa Vista:
    Voor Boa Vista appartementen zijn de handdoeken, bedlinnen en de airport pick-up inclusief. Ook is er WiFi.

    De Pousada’s in Brazilië
    De prijzen zijn inclusief: Bedlinnen, handdoeken, zwembad, storage, (beach boy assistentie,) ontbijt buffet en in de middag koffie, thee met cake (dit laatste geldt alleen voor Ilha do Guajirú).

    Tarifa, Spanje
    De prijzen zijn inclusief: Bedlinnen, handdoeken, WiFi, vrij gebruik van keuken, woonkamer etc. kitestorage, gebruik longboards. Exclusief: Maaltijden.

    the KiteFinca (Huelva regio), Spanje
    Inclusief bedlinnen, handdoeken koffie, thee, WiFi, spellen, boeken, zwembad. Exclusief: ontbijt (bij te boeken).

    Onze overige bestemmingen
    De bestemmingen, zoals Portugal en Nederland (Zandvoort) hebben elk hun eigen voorwaarden. We vertellen je graag meer!

  • Wat als er gedurende mijn verblijf geen wind is?

    Natuurlijk kun je altijd pech hebben. Gelukkig hebben al onze locaties voldoende activiteiten te doen.
    Een kleine greep uit de activiteiten: Surfen, SUP, Quad rijden, Yoga, Wakeboarden, BBQ’s op locatie, sandboarden, mountain biken, yoga, crossfit….. Stuur ons een berichtje of ontdek op onze website welke activiteiten waar mogelijk zijn.

    Heb je lessen geboekt? Dan krijg je óf een voucher of een leuke no-wind activiteit (zie algemene voorwaarden).

  • Welke vlucht moet ik nemen?

    Dat ligt er maar net aan, waar je heen wil reizen.

    We kijken graag met je mee. Over het algemeen adviseren we om een vlucht te boeken via maatschappijen met goede voorwaarden omtrent het meenemen van je kitesurf-uitrusting.
    Voor Boa Vista vlieg je op BVC (Sal Rei).
    Voor Dakhla vlieg je op VIL (Dakhla).
    Voor Sri Lanka vlieg je op CMB (Colombo).
    Voor Brazilië is het meest gemakkelijk om op (FOR) Fortaleza te vliegen.

    Voor onze bestemmingen in Portugal vlieg je op Porto en voor onze bestemming in de. Huelva regio van Spanje vlieg je op Faro (Portugal) of Sevilla (Spanje). Ook voor Tarifa kun je op Sevilla vliegen maar een meer gangbare luchthaven is Malaga.

    Of je een visum nodig hebt en andere zaken waar je rekening mee dient te houden kun je vinden op de website van onze Nederlandse overheid: Nederlandwereldwijd.nl

  • Welke verzekeringen zijn handig?

    Een reis verzekering is altijd aan te raden! Let op dat jouw reisverzekering extreme sporten dekt zoals kitesurfen. Daarnaast adviseren wij een annuleringsverzekering omdat je jouw reis dan kunt annuleren wanneer je uit gezondsheids- of privéredenen niet meer mee kan. Op locatie kun je vaak een verzekering afsluiten voor het huren van kitesurf materiaal.
    Zorg dat je jouw verzekeringen op orde hebt, alvorens je een reis boekt. Outbound Kitetravel is hier niet verantwoordelijk voor.

  • Wat gebeurt er bij Annulering?

    Outbound Kitetravel is niet verantwoordelijk voor kosten die ontstaan door annulering: let bij jouw annulering op het tijdsbestek waarbinnen je annuleert en de omstandigheden waarin je dit doet. Voor meer informatie kun je onze algemene voorwaarden doornemen. |
    De uitvoerende partij bepaalt de voorwaarden omtrent annulering.

    Meer informatie over annuleren kun  je lezen in onze algemene voorwaarden.

    EDIT 18 maart 2020:
    Lees de FAQ “corona” om te lezen wat de partners (uitvoerende partijen) doen om de reiziger zoveel mogelijk tegemoet te komen in deze uitzonderlijke tijden. Daarnaast kun je hier ook handige links vinden met meer informatie over de gevolgen van het nieuwe corona virus op reizen en vakanties.

  • Deals en aanbiedingen

    Speciale offers, kun je op onze instagram pagina terug vinden wanneer deze er zijn. Ook sturen wij geregeld een mailing uit, wanneer wij leuke aanbiedingen hebben. Je kunt deze aanbiedingen ook ontvangen, wanneer je jouw e-mail adres even achterlaat. 

  • Algemene Voorwaarden

    De algemene voorwaarden van Outbound Kitetravel zijn van toepassing op de reis en boeking. De algemene voorwaarden van onze samenwerkingspartners, zijn ook ten alle tijden van toepassing bij een boeking naar één of meer van deze bestemmingen.