We hebben de meest gestelde vragen (FAQ) voor je op een rij gezet.

Corona virus

Een speciale FAQ m.b.t. het Corona-virus houden we hier bij:

Als reisagent vervullen wij onze zorg-plicht en daarom proberen wij onze boekers zo goed mogelijk op de hoogte te houden wat betreft de ontwikkelingen van het Corona virus en het effect op de geboekte kitesurf vakanties.
Wij willen alle (nieuwe) boekers met klem verzoeken de adviezen van het RIVM en de Nederlandse overheid alsmede de overheid van het land waar je naartoe op vakantie gaat, nauwlettend in de gaten te houden.

De annulering-voorwaarden van de uitvoerende partners (accommodaties, surf-centers) zijn van toepassing. Over het algemeen geldt dat zij afwijkende maatregelen en regelingen hebben tijdens deze crisis. Hierover lees je op deze pagina meer.

In deze FAQ kun je afwijkende voorwaarden en vooral aanvullende informatie vinden met betrekking tot jouw vakantie en het Corona virus.

DAKHLA

Voor boekingen met een verblijf tussen nu (14 maart) en ten minste 10 juli 2020, geldt dat deze uitgesteld kunnen worden zonder extra kosten. Uitstellen (data wijzigen) gebeurt uiteraard op basis van beschikbaarheid.
Wanneer er nog geen datum gekozen kan worden, wordt er een voucher verstrekt met een geldigheid van een jaar (je kunt dan op een later tijdstip naar Dakhla op vakantie, uiteraard ook op basis van beschikbaarheid in het desbetreffende hotel(-s)).

VLUCHTEN
Op 14 maart 2020 is aangekondigd dat de vluchten van- en naar Nederland geschrapt worden 'until further notice'. In ieder geval tot dat de noodtoestand in Marokko wordt opgeheven (vooralsnog is dat 10 juli 2020).

VANAF DAT ER WEER GEVLOGEN WORDT
Our cancellation policy which will be applied from the resumption of the flights for a period of 3 months is as follows:
--
No Show ( (Not present on the arrival day)
100% will be charged
Less than 7 days prior to the arrival date
100% will be charged
8 à 15 days prior to the arrival date
50% will be charged
15 days prior to the arrival date
0% is charged
--

Mensen die in de problemen zitten door geschrapte vluchten of gesloten grenzen kunnen zich melden op de website bijzonderebijstandbuitenland.nl

Annuleringen vluchten RaM:
Je kunt 1x gratis je ticket wijzigen. Het gaat om alle vliegtickets geboekt voor 31 maart 2020 met een reisdatum tussen heden en 10 juli 2020.
Deze wijziging geldt voor dezelfde bestemming en dezelfde tariefklasse; Je kunt je vlucht wijzigen tot 31 oktober 2020 (als heenreis datum) Indien je niet om kunt boeken heb je recht op een reisvoucher die alleen geldig is voor 12 maanden en deze wordt uitgegeven door het callcenter.
Deze kun je het beste bereiken door te mailen naar callcenter@royalairmaroc.com 

Op de facebook pagina van RaM staan een aantal foto's met informatie: https://bit.ly/2UHx2bY Je kunt in principe het geld voor je ticket ook terug krijgen maar RaM geeft aan dat hier significant meer tijd overheen zal gaan. 

AANGEPASTE VOORWAARDEN DAKHLA ATTITUDE GROUP hotels
Officiële annulering-voorwaarden voor boekingen bij Attitude of één van de zuster hotels zoals maandag 16 maart naar ons gecommuniceerd:
Reservations from 12/03 for a stay between 12/03 until at least 20/05:
- Free cancellation (no fees to pay)= if cancellation date => 7 days from the arrival date: You will receive a voucher valid for 1 year from the date of arrival to be used depending on availability. The voucher is nominative / per customer and is not transferable

Let op: Voor alle boekingen gemaakt en reeds betaalt geldt dat er een voucher verstrekt kan worden, geldig voor een jaar. Indien je wil annuleren, maar geen voucher wenst, houdt dan rekening met annuleringskosten. Raadpleeg jouw annuleringsverzekering (en/ of evt. reisverzekering) voor tegemoetkoming van deze kosten.

Let op: zie hierboven "VANAF WANNEER ER WEER GEVLOGEN WORDT" voor de annuleringsvoorwaarden.

Dakhla Attitude, Duinen van Dakhla, WestPoint en PK25 zijn in ieder geval gesloten tot 10 juli 2020.

ESSAOUIRA (MA)
Onze partners in Essaouira hebben ons laten weten zo flexibel mogelijk te handelen bij gedwongen annuleringen. Er wordt gekeken naar het verplaatsen van de vakantie (re-book) of het verstrekken van en voucher welke een jaar geldig is.

TARIFA
Vanaf 14 maart, is de noodtoestand van kracht in Spanje. Dit houdt onder meer in dat producten op rantsoen gaan. Alle kroegen en scholen zijn dicht. Wel blijft het openbaar vervoer open. De noodtoestand (wat velen lezen als "lock down") zal tot 1 juli gelden.  Op die datum gaat Spanje de grenzen met buurlanden Frankrijk en Portugal weer openen!
De Nederlandse overheid heeft aangegeven dat we vanaf 15 juni weer mogen reizen. Vakanties naar Tarifa kunnen vanaf 1 juli dus weer gepland worden. Neem contact met ons op voor onze soepele boeking- en annulering-voorwaarden voor onze accommodaties in Tarifa.
Let op: Mondkapjes zijn op veel plaatsen verplicht in Tarifa!

SRI LANKA

Vanaf 1 augustus 2020 opent Sri Lanka haar grenzen weer voor toerisme.
Iedereen (groepen, gezinnen, solo-reizigers) is welkom. Een visum is verplicht. Om deze aan te vragen moet je de boeking bevestiging hebben van een "Certified Accommodation". Onze accommodaties zijn officieel verklaard. Daarnaast moet je een return-ticket hebben en een geldige reisverzekering.

Bij aankomst wordt er een test afgenomen. Daarnaast is bewijs van een negatieve test ook nodig om het land in te komen. Je kunt contact opnemen met de douane van Sri Lanka voor meer informatie. Daarnaast kun je hier ook veel informatie vinden: https://srilanka.travel/travel-news&news=729

We hebben het volgende bericht gehad van onze partners KSL en VAYU in Sri Lanka: "Given the situation we have a relaxed our cancellation policy to two week notice. Basically we prefer to have them as tentatively booked and hope the situation gets better, but if it does not then we wont penalized you or them". Heb je vragen over het annulering-beleid voor jouw vakantie naar Sri Lanka? Neem dan contact met ons op.

Meer informatie/ op de hoogte blijven? Raadpleeg het ministerie van Buitenlandse Zaken.

BRAZILIË

Onze partner in Cumbuco heeft laten weten nu dicht te zijn en mid-juni (na renovatie) weer te openen. Boekingen reeds gemaakt, kunnen op dit moment gewijzigd/ geannuleerd worden zonder extra kosten. We raden af om nu nieuwe boekingen naar Brazilië te maken.

NEDERLANDERS

Was je van plan om op vakantie te gaan? Op www.anvr.nl staan tal van antwoorden op veel vragen die reizigers hebben rondom het Corona-virus en reizen.
Wanneer je geboekt hebt bij een pakket-reis aanbieder (bijv. een groepsreis) kun je contact opnemen met de aanbieder. Wanneer deze is aangesloten bij de ANVR kun je een zogenaamd Corona Voucher krijgen (een voucher voor de reis, of gelijkwaardig, met een geldigheid van een jaar).

OVERIGE INFORMATIE

Blijf op de hoogte van de geldende reisadviezen via de website van de rijksoverheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
Op deze pagina lees je alle informatie van de rijksoverheid over het virus: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19
Daarnaast heeft reisbranche organisatie ANVR ook een FAQ voor mensen die op vakantie gaan/ op vakantie zijn. Deze kun je hier vinden: https://www.anvr.nl/archief/overzicht.aspx?tag=Corona-virus%20COVID19

Rechten en plichten
In deze zeer buitengewone en uitdagende omstandigheden voor de reisbranche worden er nieuwe, passende afspraken gemaakt voor reizen. In een normale situatie krijg je bijvoorbeeld je geld terug van een vliegtuigmaatschappij wanneer deze 'in gebreke is' = niet vliegt terwijl het vliegtuig in theorie kan opstijgen. Echter kan het vliegtuig om veiligheids(gezondheids-)redenen nu niet vliegen. Veel maatschappijen hebben maatregelen genomen om hun klanten tegemoet te komen.
Zo hebben ook veel hotels, B&B's en hostels dat gedaan: maatregelen nemen om hun (toekomstige) gasten zo goed mogelijk tegemoet te komen.

Wij hebben van de consumentenbond vernomen dat pakketreizen (e.g. groepsreizen) een alternatief mogen bieden voor de reis en dus de reis mogen omboeken/ verzetten.

Van de SGR hebben wij vernomen dat wanneer verblijf (en vervoer) niet door kan gaan je een voucher toegekend mag krijgen om de vakantie op een later moment alsnog te kunnen verzilveren.
Ook geeft de ANVR/ SGR aan:
"Onder deze zeer bijzondere omstandigheden kan redelijkerwijs niet veracht worden dat de reissom wordt terugbetaald: natuurlijk zouden hotels e.d. in principe kunnen leveren maar ze mogen (kunnen) niet leveren omdat de reiziger het land niet in kan komen. Dat is overmacht in deze enorme ramp dat het nieuwe Corona Virus ook met zich meebrengt.
Wanneer een reisorganisatie failliet gaat, kun je geen enkele vergoeding of compensatie meer krijgen, vandaar dat in deze uitzonderlijke tijden uitzonderlijke voorwaarden gelden".
Toevoeging 2 april: De consumentenbond heeft gepubliceerd dat wanneer het hotel niet bereikt kan worden (bijvoorbeeld door een inreisverbod) er geen recht is op restitutie. Een voucher kan dan ook een mooie oplossing zijn.

Toevoeging 13 mei: Brancheorganisatie ANVR raadt aan om reizen tot 18 juni in ieder geval uit te stellen/ niet te boeken. Reizigers die al hadden geboekt en aanbetaald, hoeven geen restant-betaling meer te doen indien dit nog open staat en hebben recht op geld terug: In plaats van de reissom te vergoeden bij een geannuleerde pakketreis, vragen ANVR-reisorganisaties reizigers de reis om te boeken of een voucher te accepteren. Dit om te voorkomen dat reisorganisaties in de financiële problemen komen.

'Landen die een inreisverbod hebben ingesteld voor reizigers uit Nederland, maakt het reizen naar die bestemming effectief gezien onmogelijk. Maar als de pakketreis door de reisorganisator vanuit zijn kant feitelijk kan worden uitgevoerd (vlucht, hotel en eventueel andere onderdelen van het pakket zijn beschikbaar en theoretisch uitvoerbaar), maar de bestemming ontzegt de toegang, geeft geen visa af of anderszins. Dan ligt het feit dat uiteindelijk de reis praktisch gezien niet kan worden gemaakt, niet in de invloedssfeer van de reisorganisator. Dit betekent dat de reiziger de reis niet kosteloos kan annuleren en dus geen recht heeft op terugbetaling van de reisorganisator.'

bron: consumentenbond.

Wij doen er alles aan om de afhandeling van vragen en annuleringen zo goed en duidelijk mogelijk te laten verlopen. Daarbij staat onze zorgplicht centraal en hopen wij op begrip, geduld en vertrouwen.

Waarom boeken via Outbound Kitetravel? Boeken kan ik toch net zo goed zelf doen?

Een boeking bij Outbound is een boeking bij een deskundig & gespecialiseerd kitesurfreisbureau: jouw vakantie is bij ons in goede handen. Wij regelen de boeking met gemakkelijke, Nederlandse correspondentie. En, zonder extra kosten zoals AirBnB die rekent voor schoonmaken bijvoorbeeld. Wij hanteren dezelfde prijzen als onze partners -de hotels en scholen, waar wij mee samen werken-.
Boeken bij ons is dus niet duurder maar wel gemakkelijker.

Wil je een groepsreis? Of wil je een rustige vakantie met het gezin? Ga je alleen op reis, met je vriend(-in) of met een groepje vrienden? Wil je kitesurflessen volgen? Materiaal huren? Alles is mogelijk! 

Wij staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden en een passende reis te realiseren.

Outbound Kitetravel:
Gemakkelijk. Duidelijk. Eerlijk.

Meer lezen? Lees "Waarom Outbound".

Wat kan ik boeken bij Outbound Kitetravel?

Je kunt bij ons accommodaties boeken op de beste spots over de hele wereld: van villa tot tent & van appartement tot hotel.
Wij zijn ervaringsdeskundigen en weten dus alles over de bestemmingen die wij bieden.
Of je nu beginner bent, met je gezin afreist of (ver) gevorderd, we hebben een geschikte bestemming en passende accommodatie.

Naast accommodaties kun je bij ons ook kitesurflessen, huurmaterialen en andere sporten boeken zoals yoga- en surflessen.

Tot slot bieden we ook transfers aan: we regelen dat jij van hotel naar hotel kunt reizen -of van vliegveld naar hotel!

Hoe kan ik boeken bij Outbound Kitetravel?

Bij ons boeken kan op meerdere manieren!
De stappen die we doorlopen bij de organisatie van jouw vakantie of reis, lees je hier.

De meest makkelijke en veel voorkomende manier van boeken is door het sturen van een (aan-)vraag via het formulier in de side-bar, wanneer je op een van onze bestemmingen zit te kijken.
Je ook het formulier op de pagina gebruiken, wanneer je al weet in welke periode je weg zou willen.
Nadat we jouw aanvraag ontvangen hebben, sturen wij een offerte en geven wij antwoord op de eventuele vragen. Wanneer deze akkoord is binnen de gestelde termijn, kunnen we de boeking doorzetten en gaan we alles rond maken zodat jij je zorgeloos kunt gaan voorbereiden op jouw kitesurf trip!

Een afspraak maken kan ook! Dit kan telefonisch of in Alkmaar ons flex-kantoor. Je kunt dan ook een boekingsaanvraag doen, een boeken maken of gewoon even op consult voor tips en advies.

Meer informatie over het boekingsproces en de factuur lees je in onze algemene voorwaarden en bij hoe het werkt.

Je kunt ons trouwens ook een social media bericht sturen via instagram, facebook of whatsapp. Zet daarin jouw wensen en voorkeuren waarna wij jou een advies met eventuele passende offerte toesturen voor jouw kitesurf trip! Bekijk hier onze facebook en instagram!

 

Hoe is Outbound Kitetravel ontstaan?

Bereid je voor op een lang verhaal. Het opzetten van een specialistisch kitesurf reisbureau, ging niet van de een-op-de-andere dag.

Wij zijn na het bezoeken van diverse kitespots over de wereld in 2014 naar Dakhla afgereisd.
De gastvrijheid, de super condities van de spot en de talloze mogelijkheden voor activiteiten hebben indruk op ons gemaakt.
Wij waren dan ook super stoked dat de eigenaren een samenwerking met ons aan wilden gaan.
Lees hier hoe dat ging.

Hieruit is ons kitesurf reisbureau ontstaan. Voor Dakhla Attitude, PK25 Dakhla en WestPoint Dakhla organiseren wij de (Nederlandstalige) boekingen voor een onvergetelijke reis naar deze bijzondere plek in de Sahara. Daarnaast hebben wij nog veel andere locaties over de hele wereld waar wij zelf een oprechte stoke voor hebben. Alle accommodaties, kitesurflessen en activiteiten die je bij ons boekt, boek je direct zonder onnodige kosten, maar met het gemak van Nederlandse correspondentie .
Dit komt dankzij het feit dat wij representative zijn voor onze bestemmingen; wij werken dus niet alleen samen maar ook voor onze partners.

Bekijk het hele aanbod hier.

Meer weten over de mensen achter Outbound en onze missie & visie? Kijk dan even bij Waarom Outbound.

Prijzen + wat is er inbegrepen bij die prijs?

Omdat wij diverse accommodatie typen aanbieden, hebben wij icoontjes geplaatst zodat je kunt zien wat er inbegrepen is en wat de mogelijkheden zijn. 

Je kunt voor onze bestemmingen over het algemeen het volgende verwachten:

Dakhla Attitude & WestPoint & PK25 hotel Dakhla:
Deze prijzen zijn inclusief: Schoonmaak (eens per 1-2 dagen), bedlinnen, handdoeken, ontbijt lunch en diner van het buffet of geserveerd (volpension), water bij de maaltijden (en re-fill met eigen fles), parkeerplaats, airport-transfers, wavespot/ lagune transfers, WiFi.

De prijzen zijn, zowel hoog- als laagseizoen exclusief:

Storage fee (kluis voor je gear en assistentie + service op de spot) á 9euro per persoon per dag (Attitude + PK25). Nieuwe flessen water & het Kerst + Nieuw-jaar diner-fee


Sal Rei appartementen, Boa Vista:
Voor Boa Vista appartementen zijn de handdoeken, bedlinnen en de airport pick-up inclusief.

White Wind resort & Windtown, Brazilië
De prijzen zijn inclusief: Bedlinnen, handdoeken, zwembad, storage, (beach boy assistentie,) ontbijt buffet en in de middag koffie, thee met cake (dit laatste geldt alleen voor White Wind).


Tarifa, Spanje
De prijzen zijn inclusief: Bedlinnen, vrij gebruik van keuken, woonkamer etc. kitestorage, gebruik longboards.
Exclusief: Maaltijden.

Egmond aan Zee, Nederland
De prijzen zijn inclusief: Bedlinnen, handdoeken, gebruik keuken/ douche, parkeerplaats op het pad, kite storage, gebruik BBQ, duinpassen (2x).
Exclusief: Maaltijden, toeristenbelasting.

KSL & Vayu, Sri Lanka
De prijzen zijn inclusief: Volpension, bedlinnen, handdoeken, kite storage, WiFi en koffie + thee gedurende de dag.

Wat als er gedurende mijn verblijf geen wind is?

Natuurlijk kun je altijd pech hebben. Gelukkig hebben al onze locaties voldoende activiteiten te doen.
Hierover lees je meer op onze blog en algemene voorwaarden (onder lessen). Een kleine greep uit de activiteiten: Surfen, SUP, Quad rijden, Yoga, Wakeboarden, BBQ’s op locatie, sandboarden, mountain biken, yoga, crossfit….. Stuur ons een berichtje of ontdek op onze website welke activiteiten waar mogelijk zijn.


Heb je lessen geboekt? Dan krijg je óf een voucher of een leuke no-wind activiteit (zie algemene voorwaarden).

Welke vlucht moet ik nemen?

Dat ligt er maar net aan, waar je heen wil 😉

Maar zonder dollen; we kijken graag met je mee. Over het algemeen adviseren we om een vlucht te boeken via een ticketvergelijkingswebsite zoals skyscanner of kiwi.
Voor Boa Vista vlieg je op BVC (Sal Rei).
Voor Dakhla vlieg je op VIL (Dakhla).
Voor Sri Lanka vlieg je op CMB (Colombo).
Voor Brazilië is het meest gemakkelijk om op (FOR) Fortaleza te vliegen.

Of je een visum nodig hebt, of waar je rekening mee moet houden qua etiquette op kitesurf vakantie kun je vaak terugvinden op onze blog.

Welke verzekeringen zijn handig?

Een reis verzekering is altijd aan te raden! Let op dat jouw reisverzekering extreme sporten dekt zoals kitesurfen. Daarnaast adviseren wij een annuleringsverzekering omdat je jouw reis dan kunt annuleren wanneer je uit gezondsheids- of privéredenen niet meer mee kan. Op locatie kun je vaak een verzekering afsluiten voor het huren van kitesurf materiaal.
Meer over verzekeringen lees je hier

Wat gebeurt er bij Annulering?

Outbound Kitetravel is niet verantwoordelijk voor kosten die ontstaan door annulering: let bij jouw annulering op het tijdsbestek waarbinnen je annuleert. Hieronder kun je inzien wat de kosten zijn die je riskeert met een annulering bij Dakhla Attitude,  PK25 en WestPoint:

  • NO SHOW: 100% van de resterende totale reissom te voldoen aan het desbetreffende hotel + evt. bijkomende kosten zoals kosten voor een money transfer naar het buitenland.
  • Minder dan 7 dagen van tevoren: 100% van de resterende totale reissom te voldoen aan het desbetreffende hotel + evt. bijkomende kosten zoals kosten voor een money transfer naar het buitenland.
  • 15 - 8 dagen van tevoren: 50% van de totale reissom te voldoen aan het desbetreffende hotel + evt. bijkomende kosten zoals kosten voor een money transfer naar het buitenland.
  • 30 - 16 dagen van tevoren: 30% van de totale reissom te voldoen aan het desbetreffende hotel + evt. bijkomende kosten zoals kosten voor een money transfer naar het buitenland.
  • meer dan 30 dagen van tevoren: Geen annulering kosten.
  • Let op: Bij onze bestemmingen in Sri Lanka dien je altijd 50% van het totale bedrag te betalen bij annulering.

De kosten voor onze overige locaties zijn vergelijkbaar.

Meer informatie over annuleren kun  je lezen in onze algemene voorwaarden.

EDIT 18 maart 2020:
Lees de FAQ "corona" om te lezen wat de partners doen om de reiziger zoveel mogelijk tegemoet te komen in deze uitzonderlijke tijden. Daarnaast kun je hier ook handige links vinden met meer informatie over de gevolgen van het nieuwe corona virus op reizen en vakanties.

Deals en aanbiedingen

Speciale offers, kun je op onze facebook pagina terug vinden. 

Algemene Voorwaarden

De algemene voorwaarden van Outbound Kitetravel zijn van toepassing op de reis en boeking. De algemene voorwaarden van onze samenwerkingspartners, zijn ook ten alle tijden van toepassing bij een boeking naar één of meer van deze bestemmingen.